PRAVIDLA

CHARACTER KILL (CK)

Zabití postavy nastálo. Za tuto postavu již nelze dál hrát. Hráč si musí vytvořit postavu novou.

• Je zakázáno navazovat na předešlé RP vaší staré postavy (příbuzný, člen skupiny apod.,)
• Po CK se nelze ke stejné frakci vrátit po dobu 14 dní.
•Je zakázáno jakýmkoli způsobem si přenášet majetek z jedné postavy na druhou.

O CK své postavy si každý hráč rozhoduje sám. Každý hráč má jinak stanovené hranice na udělování CK, tudíž je potřeba přímého souhlasu osoby při konkrétní RP akci = nesmí se ptát osoby na CK před akcí!

V případě udělování CK osobě je nutný jeho souhlas

Příklad:
Sheriffovi se podaří chytit banditu při přepadu jiné osoby. Odvede si jej do cely, kde jej bude vyslýchat. Povšimne si dalšího zápisu ohledně napadení sheriffa ve městě, vykradení obchodu, krádež koně … od té stejné osoby.

Následně se může/nemusí optat v herním LOOC CHATU – Schvaluješ CK? Důvody: chycen při přepadení, napadení sheriffa, vykradení obchodu, krádež koně…
Odpověď od tázáného může být pouze: ANO / NE. Odpověď protistrany musí být ostatními tolerována.

Force CK
Je zakázáno! Nesmí se hnát hráčovu postavu na smrt za každou cenu! Příklad: Hráč nesouhlasí se schválením CK, jiného hráče to naštve tak mu zaRPí, že mu nandává oprátku a spustí jej dolů, nebo že mu jakkoliv jinak způsobuje smrtelné zranění.

Zásah Ateamu k CK
Je možný v případech, pokud hráč koná se svou postavou proti pravidlům, např. nedostatečný projev fearu / NVL / nízká kvalita RP. I přesto, že postavě hrozí smrt, nesdělí alespoň část pravdy, která je po něm vyžadována, neerpí náznaky strachu ať už ve voice komunikaci, tak v Lchatu skrze /me a /do, nereflektuje příchozí RP – opakovaná ignorace příchozích RP podnětů.

Závažné následky jednání postavy
Admin Team si vyhrazuje právo udělit CK (Character Kill) hráčově postavě v případě, že její dlouhodobé jednání – vede k vážným a opakovaným důsledkům vůči okolnímu světu (např. komunitě, zákonu, zločineckým frakcím apod.) a není již dále uvěřitelné, že by taková postava přežila či unikla následkům svých činů.

Tato možnost slouží jako výjimečný prostředek k zachování realismu a kvality roleplay prostředí na serveru.

Podmínky pro uplatnění CK ze strany A-Teamu:
Musí jít o postavu, která má dlouhodobě „na triku“ větší množství konfliktů, podrazů či zásahů vůči jiným postavám.

Nezáleží na tom, zda šlo o aktivitu v rámci legální či nelegální frakce.

Situace musí být dostatečně závažná, aby její další existence nebyla logická, uvěřitelná, či férová vůči ostatním hráčům.

Veškeré podklady musí být doloženy kvalitní video dokumentací ze strany žadatele (nepřijímáme pouze výpovědi nebo obrázky).

O udělení CK vždy rozhoduje ATeam kolektivně, a to s přihlédnutím ke kontextu a dosavadní historii postavy.

Admin Team si vyhrazuje právo CK zamítnout, pokud dokumentace nebude dostačující, nebo pokud dojde k závěru, že postava ještě může přirozeně RP pokračovat bez nutnosti CK.

Odpovědnost za CK a důsledky
Každý hráč, který udělí jinému hráči CK (Character Kill), se vystavuje riziku CK i na svou vlastní postavu, pokud jsou doloženy relevantní důkazy a události dávají z hlediska RP opodstatnění k následné odplatě nebo zásahu zákona.

Toto pravidlo neznamená, že CK je automaticky oboustranné, ale zajišťuje férovou šanci na odvetu, pokud je doložená RP motivace a důkazy.

Admin Team vždy posoudí danou situaci individuálně, ale s tímto pravidlem je jasně dáno, že CK má mít důsledky.

Příklad:
Hráč A udělí CK hráči B před očitým svědkem – hráčem C.
Hráč C následně může podat žádost v ticketu, že byl svědkem situace a chce udělit CK osobě, která před jeho postavou udělila CK.
Hráč C musí doložit danou situaci video dokumentací.

Admin Team pak může schválit CK na postavu hráče A, pokud to odpovídá danému RP a důkazům.

Výjimkou z tohoto pravidla jsou zástupci zákona (sheriffové), kteří udělíCK za víc jak 700+ min. na Sisice = není možné si žádat CK na sheriffa, kterápostavu poslala na doživotí, či pověsila v rámci herního zákona.

Cíl tohoto doplňku:

  • Zajistit hlubší propojení RP a následků mezi postavami.
  • Zvýšit zodpovědnost hráčů při udělení CK,
  • Podpořit fear RP po udělení CK,
  • Omezit bezdůvodné žádosti o CK z malicherných důvodů,

ROLEPLAY

Roleplay znamená hraní role s vlastním příběhem, který musí reflektovat dění na serveru a příběhy ostatních hráčů, se kterými přichází na serveru do interakce.

OUT OF CHARACTER

Hráč komunikuje a jedná jako skutečná osoba, nikoli jako jeho postava ve hře. Tento režim je využíván pro administrativní komunikaci, technické problémy a osobní rozhovory, které nesouvisejí přímo s děním ve hře.

IN CHARACTER

Hráč jedná a komunikuje výhradně v rámci své postavy. To zahrnuje všechny akce, dialogy a rozhodnutí, které postava učiní v rámci herního světa.

ME

Je příkaz používaný v textovém roleplayi k popisu akcí, emocí postavy , interagováním s prostředím apod.

DO

Je příkaz používaný v textovém roleplayi k popisu scén, stavů objektů nebo jiných situací, které jsou relevantní pro příběh a interakce postav. Příkaz /DO je určen k tomu, aby ostatním hráčům poskytl důležité detaily, které by jejich postavy mohly vidět, slyšet nebo jinak vnímat.

TRY

Je příkaz používaný k vyjádření pokusu postavy o vykonání akce, jejíž výsledek není zaručen.

METAGAMING

Metagaming je jednání hráče, kdy využívá informace, které jeho postava nemá k dispozici, aby získal nespravedlivou výhodu nebo ovlivnil průběh hry. Tyto informace mohou pocházet z různých zdrojů, jako jsou rozhovory s ostatními hráči mimo hru, sledování herních záznamů nebo jakýkoli jiný způsob získání informací, které postava ve hře nemá možnost získat.

GROSS RP

Gross RP zahrnuje roleplay, který obsahuje následující prvky:

• Extrémní násilí (např. mučení, brutální vraždy)
• Sexuální násilí nebo explicitní sexuální obsah
• Jakýkoli jiný obsah, který může být považován za nevhodný, urážlivý nebo traumatizující
• Verbální Gross RP – nechutný obsah, zmíňovaný ve voice (nevztahuje se na vulgarismy)

Pravidla Gross RP

1.Předchozí souhlas:

Hráči musí získat souhlas všech zúčastněných stran před zahájením jakékoli scény, která by mohla být považována za Gross RP.

  1. Respektování hranic:

Hráči musí respektovat hranice ostatních hráčů. Pokud někdo vyjádří, že se necítí pohodlně s určitým typem Gross RP, ostatní hráči to musí tolerovat a RP tohoto typu ukončit.

MIXING

Mixing je situace, kdy hráč:

  • Používá informace získané OOC způsobem, které ovlivňují akce nebo rozhodnutí jeho postavy IC.
  • Reaguje na IC situace na základě svých osobních (OOC) emocí nebo názorů, místo toho, aby jednal podle charakteru své postavy.
  • Přenáší své IC zážitky nebo konflikty do OOC komunikace a vztahů, což může vést k osobním neshodám nebo konfliktům mimo hru.

POWERGAMING

Powergaming nastává, když hráč:

  • Vykonává akce, které jsou nerealistické nebo nepřiměřené schopnostem jeho postavy.

FEAR RP

Fear RP v herním světě roleplaye se týká toho, jak hráči reagují na situace, ve kterých je jejich postava vystavena nebezpečí nebo strachu. Toto pravidlo je navrženo tak, aby zajistilo realistické a pohlcující reakce postav na stresové a nebezpečné situace, což přispívá k autenticitě a emocionálnímu zapojení ve hře. Pravidla Fear RP:

  1. Realistické reakce: Hráč by měl hrát svou postavu tak, aby realisticky reagovala na nebezpečí.
  1. Nevyvolávání strachu: Hráč by neměl uměle snižovat úroveň strachu své postavy nebo ignorovat reálné nebezpečí, kterým je jeho postava konfrontována.
  1. Respektování situací: Hráči by měli respektovat nebezpečí a potenciální důsledky svých akcí, což zahrnuje i to, že by se měli snažit vyhnout situacím, které by mohly vést k úmrtí jejich postavy, pokud je to možné.

PRAVIDLO INVENTÁŘE

Vše co máte v inventáři postavy, máte u sebe.

COMBAT LOG

Combat log znamená, že se hráč neoprávněně odpojí ze hry (disconnect) během probíhající RP situace nebo konfliktu, aniž by to dokončil nebo vyřešil.

Toto pravidlo také platí, pokud se hráč odpojí do 30 minut po spáchání nelegální činnosti, aby šerifové a další měli šanci ho najít a pokračovat ve hře.

Pokud dojde k neúmyslnému odpojení (např. spadne hra nebo internet), je hráč povinen informovat protistranu co nejdříve – buď soukromou zprávou (PM), nebo v OOC chatu na Discordu, aby bylo jasné, že nešlo o porušení pravidel.

KILL ON SIGHT

Zabití a lasování na první pohled bez předešlého RP a interakce.

POZNÁVÁNÍ HRÁČŮ

Hráče / jejich postavu lze rozpoznávat podle:

  • koně (vzhledem k možnosti, že si každý hráč může vytvořit svého custom koně, není zde nastaveno omezení tohoto pravidla)
  • obličeje,
  • specifických prvků (oblečení, vlasy, vousy, zbraně apod.,),

Nelze rozpoznávat podle:

  • hlasu

NVL- NO VALUE OF LIFE

Týká se situací, kdy hráčova postava jedná bez ohledu na vlastní život nebo zdraví, což narušuje realismus a autenticitu roleplaye.

NVL zahrnuje:

Bezohledné chování: Hráčova postava jedná bez ohledu na možné důsledky nebo rizika pro svůj život nebo zdraví.

Nerealistické riskování: Postava se vystavuje extrémnímu nebezpečí nebo provádí nerealistické činy bez ohledu na svou vlastní bezpečnost.

Hráči by měli hrát své postavy tak, aby respektovaly vlastní život a zdraví, stejně jako by to dělali ve skutečném životě.

Příklad NVL: Hráč leží svázaný lasem na zemi a okolo něj stojí zamaskovaná, ozbrojená skupina. Ipřesto se hráč rozhodne z lasa rozvázat a následně vytáhne zbraň a pokusí se protivníky postřílet. = souvisí i s pravidel Fear RP

KRÁDEŽE

Hráč může ukrást jinému hráči vše co má u sebe, ale nesmí jej nutit k výběru z banky, či itemů z brašny / vozu.

CHEATY

Jakékoliv, samozřejmě zakázány a trestají se permabanem.

ZNEUŽITÍ BUGŮ

V případě, že narazíte na jakýkoliv bug, Vás žádáme o jeho nahlášení.

V případě, že bude hráč zneužívat bugu ve svůj prospěch, bude mu ihned odebrán WL do doby, než se bug odstraní + budou mu sebrány veškeré „výhody“, které bugem získal.

FORCE REVIVE

Revive při únosu ze strany oběti je čistě dobrovolný.

Je zakázáno jakkoliv se snažit ovlivňovat rozhodnutí tázaného, taktéž odsuzovat zjevným způsobem (LOOC chat, ooc chat, pmky apod.). Respektujme rozhodnutí spoluhráčů.

Používání luku v PvP

Luk je považován za tradiční zbraň, která má své místo především v rukou domorodých obyvatel. Aby byla zachována herní rovnováha a roleplay atmosféra, platí následující pravidla:

  1. Použití luku v PvP (hráč proti hráči) je povoleno výhradně

postavám, které jsou aktivními členy indiánské frakce. Tím se rozumí postavy, které jsou součástí domorodého kmene uznaného herní frakcí.

  1. Postavy mimo indiánskou frakci smějí luk využívat pouze k lovu

divoké zvěře.

Jakékoli použití luku proti jiným hráčům těmito postavami je zakázáno. Porušení tohoto pravidla bude považováno za fail RP a bude postihováno dle závažnosti.

Toto pravidlo má za cíl podpořit smysluplné a atmosférické využívání zbraní v souladu s prostředím a rolí postav na serveru.

SELSKÝ ROZUM


Tohle pravidlo ber jako souhrn všeho, co u nás drží RP kvalitní, fér a realistické.

Porušování = varování → kick → dočasný/perma ban (+ případná ztráta postavy).

Co to znamená v praxi Hraj fér: žádné cheaty, makra, exploity bugů, externí nástroje, streamsniping.

Našel/a jsi bug? Nahlas, nevyužívej.

Netrolluj / negriefuj: žádné úmyslné otravování hry ostatním, zbytečné provokace, ničení scén bez důvodu.

Zůstaň v charakteru (IC): drž se osobnosti a znalostí své postavy.

Žádný mixing (míchání IC/OOC),

žádný metagaming (použití OOC informací IC),

žádný powergaming (nutíš někoho do akce bez možnosti reakce).

Realističnost: měj value of life (chraň si život), hraj bolest a následky, používej přiměřené vybavení a chovej se uvěřitelně pro dobu a roli. Žádní superhrdinové.

Eskalace s rozumem: konflikt stupňuj logicky a s cílem hrát scénu, ne vyhrát za každou cenu. Deeskalace je taky hra.

Fair play mimo hru: jeden hráč = jeden účet (žádné tajné alty k obcházení pravidel), žádné sdílení citlivých informací či koordinace mimo RP za účelem výhody.

Server je priorita: pravidla serveru a pokyny členů staffu jsou závazné. Nejasnosti? Ptej se, neohýbej.

Kultura projevu a dobová mluva IC


Tzv. Mluv jako člověk z roku 1899, ne jako TikTokový drsoň!

Abychom zachovali kvalitní a uvěřitelnou atmosféru roleplay prostředí, je zakázáno používat neustále vulgární výrazy modernějšího stylu, jako například:
„drž pi/u“ „jdi do pi/e“ „čů/áku“ „mr/ko“ „ku/do“ „vy/ul mi ho“, apod.

Tyto výrazy nejsou dobově vhodné a zároveň kazí atmosféru a ponoření do roleplaye. Opravdu nepůsobí atmosféricky, když se baví 2 ať už skupiny, či jednotlivci a lítají tam z velkého procenta tyhle výrazy.

Když to občas někomu ujede, tak to není takový problém, jako když má někdo 80% slovníku seskládaný z těchto výrazů.

Namísto nich je žádoucí používat urážky a nadávky, které blíže odpovídají době (rok 1899) nebo mají kreativní formu. Např.: „Zmetek, šmejd, parchant….“ „Zavři hubu!“ „Zmiz, než ti spočítám zuby!“ „Táhni, než ti nakopu prdel!“ „Seš nula, co by si neuměla najít ani vlastní stín!“

DUEL


Duely jsou speciální herní situace, které musí být spojeny s vážnými následky. Jsou dobrovolné, a nikdo nesmí hráče k účasti v duelu nutit. Účastníci musí vždy svobodně souhlasit se soubojem.

Následky prohraného duelu: Prohraný duel obvykle znamená smrt postavy. Pokud se hráč rozhodne, že jeho postava přežije, musí utrpět významné trvalé zranění.

Příklady: Ztráta oka (nižší schopnost střílet), trvalé poranění dolní končetiny (neschopnost rychlého pohybu), těžké poškození těla, nebo jiné zranění, které ovlivní hratelnost a chování postavy.

Legalizované vs. nelegální duely

Legalizované duely: Legalizované duely probíhají za přítomnosti sheriffa, který zajistí, že: Oba účastníci souhlasí se soubojem. Pravidla duelu jsou předem jasná. Nedochází k podvodnému jednání. Zájemci o legalizovaný duel musí kontaktovat sheriffa, který organizaci schválí.

Nelegální duely: Nelegální duely probíhající bez přítomnosti sheriffa nebo v rozporu s pravidly mohou vést ïn-game k obvinění z trestných činů. V obou případech platí, buď smrt poražené postavy, nebo volba trvalých následků.

Stanovení následků poraženého je potřeby VŽDY specifikovat před duelem (jestli porazěná postava zemře – CK, nebo jestli se bude jednat o trvalé následky).

RDM – Random Deathmatch


RDM zahrnuje jakoukoli úmyslnou agresivní akciproti hráči nebo NPC, která:

  • je zahájena bez pádného RP důvodu
  • je ukončena stavem PK oběti

Podmínky RDM:
Útočník musí mít logický a konzistentní RP důvod vyplývající z příběhu nebo situace jeho postavy.

Příklad správného důvodu:Pomsta za RP událost, konfliktvzniklý v důsledku předchozích interakcí mezipostavami, ochrana vlastního života.

Příklad nesprávného důvodu: Útok na hráče z důvoduosobních preferencí mimo hru, nebo z touhy po „dobrém pocitu“.

Zákaz RDM na NPC: NPC mohou být použiti jako herní prvky nebo svědci, jejich zabíjení však nesmí být náhodné a bez příběhové logiky.

Passive RP

Obecné pravidlo pro Passive RP:
Passive RP označuje situace a lokace, kde je snížená nebo zcela zamezená možnost agresivní či konfliktové interakce mezi hráči. Hlavním účelem je umožnit hráčům věnovat se klidným herním interakcím a rozvíjení roleplayových příběhů.

Oblasti a pravidla Passive RP:

Sisika
V prostorách Sisiky platí plněhodnotný Passive RP režim. Jakákoli agresivní či konfliktová interakce je zde zakázána.

Města během IC denních hodin
Passive RP je aktivní v IC denních hodinách (během dne), tzn., že je potřeba reflektovat fear z „živého“ města, kde se pohybuje spousta místních a není radno tam vykonávat agresivní akce, tudíž v tento in game čas je zamezená možnost agresivní interakce mezi hráči.

Upřesnění: Co je v pořádku:

  • bězný městský ruch, jako například, barové rvačky, pěstní souboje,
  • verbální provokace apod.

    Co je zamezeno:
  • ilegální akce: útoky na město či jedince nacházející se ve městě.

Města během IC nočních hodin
Passive RP ve městech je v noci vypnuté. Hráči, kteří nechtějí být přepadeni během IC nočních hodin, mají možnost: Schovat se do budov ve městě. Odjet z města do bezpečnějších oblastí. A nebo, zůstat a postavit se případné hrozbě čelem.

Rozlišení denních a nočních hodin:
Denní hodiny: Platí, když městské lampy nesvítí.
Noční hodiny: Platí, když městské lampy svítí. Passive RP –

NPC: Hráči mohou interagovat s NPC (postavy řízené hrou) za použití příkazu /do k jejich ztvárnění jako svědků. NPC mohou být použiti jako svědci událostí, pokud je to podpořeno vhodným RP kontextem.

Ordinace doktora
V prostorách ordinace doktora je zakázáno:

  • Unášet hráče, který je v PK stavu
  • Lootit hráče, který je v PK stavu

Platí pro všechny sféry – sheriff, ilegál, legál, neutrál.