character kill
roleplay
out of character
IN CHARACTER
ME
DO
TRY
METAGAMING
GROSS RP
MIXING
POWERGAMING
FEAR RP
PRAVIDLO INVENTÁŘE
COMBAT LOG
KILL ON SIGHT
POZNÁVÁNÍ HRÁČŮ
NVL- NO VALUE OF LIGE
RP INJUIRIES
KRÁDEŽE
CHEATY
ZNEUŽITÍ BUGŮ
force revive
fACTION RP/GANG RP
POUŽÍVÁNÍ LUKU V PVP
LIMIT HRÁČŮ VE FRAKCÍCH
KULTURA PROJEVU A DOBOVÁ MLUVA
NOVÝ ZAČÁTEK PO WIPE
DUEL
RDM
PASSIVE RP
CHARACTER KILL (CK)
Zabití postavy nastálo. Za tuto postavu již nelze dál hrát. Hráč si musí vytvořit postavu novou.
• Je zakázáno navazovat na předešlé RP vaší staré postavy (příbuzný, člen skupiny apod.,)
• Po CK se nelze ke stejné frakci vrátit po dobu 14 dní.
•Je zakázáno jakýmkoli způsobem si přenášet majetek z jedné postavy na druhou.
O CK své postavy si každý hráč rozhoduje sám. Každý hráč má jinak stanovené hranice na udělování CK, tudíž je potřeba přímého souhlasu osoby při konkrétní RP akci = nesmí se ptát osoby na CK před akcí!
V případě udělování CK osobě je nutný jeho souhlas
Příklad:
Sheriffovi se podaří chytit banditu při přepadu jiné osoby. Odvede si jej do cely, kde jej bude vyslýchat. Povšimne si dalšího zápisu ohledně napadení sheriffa ve městě, vykradení obchodu, krádež koně … od té stejné osoby.
Následně se může/nemusí optat v herním LOOC CHATU – Schvaluješ CK? Důvody: chycen při přepadení, napadení sheriffa, vykradení obchodu, krádež koně…
Odpověď od tázáného může být pouze: ANO / NE. Odpověď protistrany musí být ostatními tolerována.
Force CK
Je zakázáno! Nesmí se hnát hráčovu postavu na smrt za každou cenu! Příklad: Hráč nesouhlasí se schválením CK, jiného hráče to naštve tak mu zaRPí, že mu nandává oprátku a spustí jej dolů, nebo že mu jakkoliv jinak způsobuje smrtelné zranění.
Zásah Ateamu k CK
Je možný v případech, pokud hráč koná se svou postavou proti pravidlům, např. nedostatečný projev fearu / NVL / nízká kvalita RP. I přesto, že postavě hrozí smrt, nesdělí alespoň část pravdy, která je po něm vyžadována, neerpí náznaky strachu ať už ve voice komunikaci, tak v Lchatu skrze /me a /do, nereflektuje příchozí RP – opakovaná ignorace příchozích RP podnětů.
Závažné následky jednání postavy
Admin Team si vyhrazuje právo udělit CK (Character Kill) hráčově postavě v případě, že její dlouhodobé jednání – vede k vážným a opakovaným důsledkům vůči okolnímu světu (např. komunitě, zákonu, zločineckým frakcím apod.) a není již dále uvěřitelné, že by taková postava přežila či unikla následkům svých činů.
Tato možnost slouží jako výjimečný prostředek k zachování realismu a kvality roleplay prostředí na serveru.
Podmínky pro uplatnění CK ze strany A-Teamu:
Musí jít o postavu, která má dlouhodobě „na triku“ větší množství konfliktů, podrazů či zásahů vůči jiným postavám.
Nezáleží na tom, zda šlo o aktivitu v rámci legální či nelegální frakce.
Situace musí být dostatečně závažná, aby její další existence nebyla logická, uvěřitelná, či férová vůči ostatním hráčům.
Veškeré podklady musí být doloženy kvalitní video dokumentací ze strany žadatele (nepřijímáme pouze výpovědi nebo obrázky).
O udělení CK vždy rozhoduje ATeam kolektivně, a to s přihlédnutím ke kontextu a dosavadní historii postavy.
Admin Team si vyhrazuje právo CK zamítnout, pokud dokumentace nebude dostačující, nebo pokud dojde k závěru, že postava ještě může přirozeně RP pokračovat bez nutnosti CK.
Odpovědnost za CK a důsledky
Každý hráč, který udělí jinému hráči CK (Character Kill), se vystavuje riziku CK i na svou vlastní postavu, pokud jsou doloženy relevantní důkazy a události dávají z hlediska RP opodstatnění k následné odplatě nebo zásahu zákona.
Toto pravidlo neznamená, že CK je automaticky oboustranné, ale zajišťuje férovou šanci na odvetu, pokud je doložená RP motivace a důkazy.
Admin Team vždy posoudí danou situaci individuálně, ale s tímto pravidlem je jasně dáno, že CK má mít důsledky.
Příklad:
Hráč A udělí CK hráči B před očitým svědkem – hráčem C.
Hráč C následně může podat žádost v ticketu, že byl svědkem situace a chce udělit CK osobě, která před jeho postavou udělila CK.
Hráč C musí doložit danou situaci video dokumentací.
Admin Team pak může schválit CK na postavu hráče A, pokud to odpovídá danému RP a důkazům.
Výjimkou z tohoto pravidla jsou zástupci zákona (sheriffové), kteří udělíCK za víc jak 700+ min. na Sisice = není možné si žádat CK na sheriffa, kterápostavu poslala na doživotí, či pověsila v rámci herního zákona.
Cíl tohoto doplňku:
- Zajistit hlubší propojení RP a následků mezi postavami.
- Zvýšit zodpovědnost hráčů při udělení CK,
- Podpořit fear RP po udělení CK,
- Omezit bezdůvodné žádosti o CK z malicherných důvodů,
ROLEPLAY
Roleplay znamená hraní role s vlastním příběhem, který musí reflektovat dění na serveru a příběhy ostatních hráčů, se kterými přichází na serveru do interakce.
OUT OF CHARACTER
Hráč komunikuje a jedná jako skutečná osoba, nikoli jako jeho postava ve hře. Tento režim je využíván pro administrativní komunikaci, technické problémy a osobní rozhovory, které nesouvisejí přímo s děním ve hře.
IN CHARACTER
Hráč jedná a komunikuje výhradně v rámci své postavy. To zahrnuje všechny akce, dialogy a rozhodnutí, které postava učiní v rámci herního světa.
ME
Je příkaz používaný v textovém roleplayi k popisu akcí, emocí postavy , interagováním s prostředím apod.
DO
Je příkaz používaný v textovém roleplayi k popisu scén, stavů objektů nebo jiných situací, které jsou relevantní pro příběh a interakce postav. Příkaz /DO je určen k tomu, aby ostatním hráčům poskytl důležité detaily, které by jejich postavy mohly vidět, slyšet nebo jinak vnímat.
TRY
Je příkaz používaný k vyjádření pokusu postavy o vykonání akce, jejíž výsledek není zaručen.
METAGAMING
Metagaming je jednání hráče, kdy využívá informace, které jeho postava nemá k dispozici, aby získal nespravedlivou výhodu nebo ovlivnil průběh hry. Tyto informace mohou pocházet z různých zdrojů, jako jsou rozhovory s ostatními hráči mimo hru, sledování herních záznamů nebo jakýkoli jiný způsob získání informací, které postava ve hře nemá možnost získat.
GROSS RP
Gross RP zahrnuje roleplay, který obsahuje následující prvky:
• Extrémní násilí (např. mučení, brutální vraždy)
• Sexuální násilí nebo explicitní sexuální obsah
• Jakýkoli jiný obsah, který může být považován za nevhodný, urážlivý nebo traumatizující
• Verbální Gross RP – nechutný obsah, zmíňovaný ve voice (nevztahuje se na vulgarismy)
Pravidla Gross RP
1.Předchozí souhlas:
Hráči musí získat souhlas všech zúčastněných stran před zahájením jakékoli scény, která by mohla být považována za Gross RP.
- Respektování hranic:
Hráči musí respektovat hranice ostatních hráčů. Pokud někdo vyjádří, že se necítí pohodlně s určitým typem Gross RP, ostatní hráči to musí tolerovat a RP tohoto typu ukončit.
MIXING
Mixing je situace, kdy hráč:
- Používá informace získané OOC způsobem, které ovlivňují akce nebo rozhodnutí jeho postavy IC.
- Reaguje na IC situace na základě svých osobních (OOC) emocí nebo názorů, místo toho, aby jednal podle charakteru své postavy.
- Přenáší své IC zážitky nebo konflikty do OOC komunikace a vztahů, což může vést k osobním neshodám nebo konfliktům mimo hru.
POWERGAMING
Powergaming nastává, když hráč:
- Vykonává akce, které jsou nerealistické nebo nepřiměřené schopnostem jeho postavy.
FEAR RP
Fear RP v herním světě roleplaye se týká toho, jak hráči reagují na situace, ve kterých je jejich postava vystavena nebezpečí nebo strachu. Toto pravidlo je navrženo tak, aby zajistilo realistické a pohlcující reakce postav na stresové a nebezpečné situace, což přispívá k autenticitě a emocionálnímu zapojení ve hře. Pravidla Fear RP:
- Realistické reakce: Hráč by měl hrát svou postavu tak, aby realisticky reagovala na nebezpečí.
- Nevyvolávání strachu: Hráč by neměl uměle snižovat úroveň strachu své postavy nebo ignorovat reálné nebezpečí, kterým je jeho postava konfrontována.
- Respektování situací: Hráči by měli respektovat nebezpečí a potenciální důsledky svých akcí, což zahrnuje i to, že by se měli snažit vyhnout situacím, které by mohly vést k úmrtí jejich postavy, pokud je to možné.
PRAVIDLO INVENTÁŘE
Vše co máte v inventáři postavy, máte u sebe.
COMBAT LOG
Combat Log se vztahuje na neoprávněné odpojení, kdy hráč opustí hru (disconnect) během např. konfliktní situace s ostatními hráči, aniž by se pokusil o řešení nebo ukončení konfliktu, = odpojení z RP akce.
KILL ON SIGHT
Zabití a lasování na první pohled bez předešlého RP a interakce.
POZNÁVÁNÍ HRÁČŮ
Hráče / jejich postavu lze rozpoznávat podle:
- koně (vzhledem k možnosti, že si každý hráč může vytvořit svého custom koně, není zde nastaveno omezení tohoto pravidla)
- obličeje
- hlasu
- specifických prvků (oblečení, vlasy, vousy, zbraně apod.,)
Nelze rozpoznávat podle:
- zamaskované tváře / celé postavy
Tudíž ilegální postavy si budou muset dát záležet jak na maskování, tak změně hlasu při ilegálních činnostech.
NVL- NO VALUE OF LIFE
Týká se situací, kdy hráčova postava jedná bez ohledu na vlastní život nebo zdraví, což narušuje realismus a autenticitu roleplaye.
NVL zahrnuje:
Bezohledné chování: Hráčova postava jedná bez ohledu na možné důsledky nebo rizika pro svůj život nebo zdraví.
Nerealistické riskování: Postava se vystavuje extrémnímu nebezpečí nebo provádí nerealistické činy bez ohledu na svou vlastní bezpečnost.
Hráči by měli hrát své postavy tak, aby respektovaly vlastní život a zdraví, stejně jako by to dělali ve skutečném životě.
Příklad NVL: Hráč leží svázaný lasem na zemi a okolo něj stojí zamaskovaná, ozbrojená skupina. Ipřesto se hráč rozhodne z lasa rozvázat a následně vytáhne zbraň a pokusí se protivníky postřílet. = souvisí i s pravidel Fear RP
RP INJUIRIES
Při respawnutí z deadscreenu vyskočí fráze, že doktor ošetřuje pacienta = nepočítá se to k RP injuries.
Každý je povinen Rpit injuries na základě toho, co se jeho postavě událo.
Po zranění je potřeba reflektovat injuries po nějaký čas.V případě, že hráč, který se dostane při RP akci do PK se pochvilce vrátí do dané akce, nebo bude aktivně navazovat nadanou RP akci bez reflektování předchozího zranění, bude adekvátně trestáno.
Každý hráč si určuje zranění sám. Není možné určovat jinému hráči zranění.
RP injuries zahrnuje:
• Realistické reakce: Hráči by měli realisticky zahrnovat dopady zranění na své postavy. To zahrnuje bolest, omezení pohybu, sníženou schopnost koncentrace nebo jiné fyzické a emocionální důsledky.
• Důsledky pro postavu: Zranění by mělo mít dlouhodobé nebo krátkodobé důsledky pro postavu, které ovlivňují její schopnosti a chování. Například zlomenina nohy by mohla postavu omezit v pohybu, zatímco hluboká rána může způsobit ztrátu krve a slabost.
Pravidla RP injuries:
- Realistické léčení:
Hráči by měli postavy léčit zranění realistickým způsobem, který odpovídá hernímu světu. To může zahrnovat návštěvu doktora, léčení ran a odpovídající dobu zotavení.
- Komunikace s ostatními hráči: Hráči by měli informovat ostatní o zranění svých postav (skrze /me, /do. /stav), aby ostatní mohli reagovat a mohli se řídit v souladu s tím, jak je to pro jejich postavy relevantní.
3. Respektování herního světa: Zranění by mělo být zahrnuto do herního příběhu a mělo by ovlivnit rozvoj postavy a interakce s ostatními.
KRÁDEŽE
Hráč může ukrást jinému hráči vše co má u sebe, ale nesmí jej nutit k výběru z banky, či itemů z brašny / vozu.
CHEATY
Jakékoliv, samozřejmě zakázány a trestají se permabanem.
ZNEUŽITÍ BUGŮ
V případě, že narazíte na jakýkoliv bug, Vás žádáme o jeho nahlášení.
V případě, že bude hráč zneužívat bugu ve svůj prospěch, bude mu ihned odebrán WL do doby, než se bug odstraní + budou mu sebrány veškeré „výhody“, které bugem získal.
FORCE REVIVE
Revive při únosu ze strany oběti je čistě dobrovolný.
Je zakázáno jakkoliv se snažit ovlivňovat rozhodnutí tázaného, taktéž odsuzovat zjevným způsobem (LOOC chat, ooc chat, pmky apod.). Respektujme rozhodnutí spoluhráčů.
Faction RP / Gang RP
- Prioritní používání meele zbraní
Členové gangů by měli při běžných šarvátkách, vyřizování sporů nebo vnitřních konfliktech upřednostňovat použití meele zbraní (např. nože, kladiva, pěsti, mačety a další). Střelné zbraně jsou určeny primárně pro vážné situace – jako obrana proti přesile nebo plánované akce.
- Střelba až jako krajní řešení
Před použitím střelných zbraní musí být snaha řešit konflikt prostřednictvím RP – například zastrašováním, vyjednáváním či hrozbami. Bezhlavá střelba bez odpovídajícího RP důvodu je považována za Fail RP a může být trestána.
- Postupná eskalace konfliktů
Veškeré vztahy mezi gangy, ostatními skupinami a sheriffskými sbory musí eskalovat přirozeným RP vývojem. Nejprve by měly nastávat slovní potyčky, vyhrožování, únosy, bitky či sabotáže, než dojde k otevřenému konfliktu. Vyhlášení války („full war“) musí mít silný RP podklad – tedy dlouhodobější příběh a jasné důvody.
- Zákaz „respawn a revenge“ mentality
Po smrti (PK – zabití pro danou situaci) v důsledku gangového, skupinového konfliktu nebo střetu se zákonem, není povoleno bezhlavě vyhledávat pomstu. Případná odveta musí být pečlivě vystavěna přes RP procesy – například plánování, získávání informací o dané skupině, jejich zbraních a taktikách, léčbu zranění (injuries RP) apod. Bezmyšlenkovité akce vedoucí ke zbytečné opakované smrti postavy (PK) mohou urychlit proces CK (trvalého odstranění postavy).
- RP následků a strachu
Po vážném zranění, prohře v boji, nebo zásahu zákona je hráč povinen Rpit následky:
- Fyzická omezení (zranění, bolesti)
- Psychologické reakce (strach, respekt k nepříteli)
- Změna chování a taktiky do budoucna
Ignorování následků vážných událostí je považováno za porušení RP zásad.
- Kultura gangů
Každý gang musí mít vytvořená krátká interní pravidla, ohledně jejich zásad
Každý gang musí mít jasný styl RP – přízvuk, oblečení, gesta, pozdravy, apod.
Používání luku v PvP
Luk je považován za tradiční zbraň, která má své místo především v rukou domorodých obyvatel. Aby byla zachována herní rovnováha a roleplay atmosféra, platí následující pravidla:
- Použití luku v PvP (hráč proti hráči) je povoleno výhradně
postavám, které jsou aktivními členy indiánské frakce. Tím se rozumí postavy, které jsou součástí domorodého kmene uznaného herní frakcí.
- Postavy mimo indiánskou frakci smějí luk využívat pouze k lovu
divoké zvěře.
Jakékoli použití luku proti jiným hráčům těmito postavami je zakázáno. Porušení tohoto pravidla bude považováno za fail RP a bude postihováno dle závažnosti.
Toto pravidlo má za cíl podpořit smysluplné a atmosférické využívání zbraní v souladu s prostředím a rolí postav na serveru.
Limit hráčů ve frakcích
Maximální Počet Členů ve Frakcích:
Kriminální frakce: Maximálně 8 hráčů.
Každá kriminální frakce (gang, skupina) může mít naráz maximálně 8 členů, včetně všech online i offline hráčů.
Šerifská frakce: Maximálně 20 hráčů.
Oblast Saint Denis může mít až 20 členů.
Oblast Blackwater může mít až 20 členů.
Na plánovanou akci však může vyslat maximálně 8 členů.
Legální frakce: V legálních frakcích je povoleno zaměstnávat maximálně 8 hráčů.
Indiánská frakce: Agresivní indiáni (ilegál) maximálně 8 hráčů. Mírumilovní – civilizovaní indiání (legál) maximálně 8 hráčů.
Neočekávaný konflikt: Pokud skupina přijde na místo a zjistí, že se tam nachází neočekávaně více lidí, než je povolený limit, musí zvážit, zda chtějí konflikt zahájit, s ohledem na pravidlo NVL (hodnota života).
Spojení Gangu a Frakce pro Pomoc: Zákaz Více Současných Útoků: Hráči nebo skupiny nesmí zároveň koordinovat útok více frakcí nebo skupin proti jedné cílové skupině.
To znamená, že pouze jedna frakce nebo spojené frakce s maximálně 6ti hráčů mohou zahájit útok proti jiné skupině.
Není dovoleno, aby dvě nebo více skupin iniciovalo agresi proti jedné cílové skupině najednou.
Důsledky Porušení Pravidla: Pokud se hráč nebo skupina zapojí do akce v rozporu s těmito pravidly, bude čelit disciplinárním postihům, včetně možného zákazu účasti ve hře.
Stručně řečeno: Toto pravidlo zabraňuje monopolním frakcím založeným na počtech. Každý, kdo se bude pokoušet hrát se slovíčky nebo pravidla obcházet, bude řešen individuálně dle selského rozumu.
Kultura projevu a dobová mluva IC
Tzv. Mluv jako člověk z roku 1899, ne jako TikTokový drsoň!
Abychom zachovali kvalitní a uvěřitelnou atmosféru roleplay prostředí, je zakázáno používat neustále vulgární výrazy modernějšího stylu, jako například:
„drž pi/u“ „jdi do pi/e“ „čů/áku“ „mr/ko“ „ku/do“ „vy/ul mi ho“, apod.
Tyto výrazy nejsou dobově vhodné a zároveň kazí atmosféru a ponoření do roleplaye. Opravdu nepůsobí atmosféricky, když se baví 2 ať už skupiny, či jednotlivci a lítají tam z velkého procenta tyhle výrazy.
Když to občas někomu ujede, tak to není takový problém, jako když má někdo 80% slovníku seskládaný z těchto výrazů.
Namísto nich je žádoucí používat urážky a nadávky, které blíže odpovídají době (rok 1899) nebo mají kreativní formu. Např.: „Zmetek, šmejd, parchant….“ „Zavři hubu!“ „Zmiz, než ti spočítám zuby!“ „Táhni, než ti nakopu prdel!“ „Seš nula, co by si neuměla najít ani vlastní stín!“
Nový začátek po Wipe
Aby server po Wipe získal svěží dynamiku a prostor pro nové příběhy, je zakázáno vytvářet stejné postavy jako na předchozí verzi serveru.
DUEL
Duely jsou speciální herní situace, které musí být spojeny s vážnými následky. Jsou dobrovolné, a nikdo nesmí hráče k účasti v duelu nutit. Účastníci musí vždy svobodně souhlasit se soubojem.
Následky prohraného duelu: Prohraný duel obvykle znamená smrt postavy. Pokud se hráč rozhodne, že jeho postava přežije, musí utrpět významné trvalé zranění.
Příklady: Ztráta oka (nižší schopnost střílet), trvalé poranění dolní končetiny (neschopnost rychlého pohybu), těžké poškození těla, nebo jiné zranění, které ovlivní hratelnost a chování postavy.
Legalizované vs. nelegální duely
Legalizované duely: Legalizované duely probíhají za přítomnosti sheriffa, který zajistí, že: Oba účastníci souhlasí se soubojem. Pravidla duelu jsou předem jasná. Nedochází k podvodnému jednání. Zájemci o legalizovaný duel musí kontaktovat sheriffa, který organizaci schválí.
Nelegální duely: Nelegální duely probíhající bez přítomnosti sheriffa nebo v rozporu s pravidly mohou vést ïn-game k obvinění z trestných činů. V obou případech platí, buď smrt poražené postavy, nebo volba trvalých následků.
Stanovení následků poraženého je potřeby VŽDY specifikovat před duelem (jestli porazěná postava zemře – CK, nebo jestli se bude jednat o trvalé následky).
RDM – Random Deathmatch
RDM zahrnuje jakoukoli úmyslnou agresivní akciproti hráči nebo NPC, která:
- je zahájena bez pádného RP důvodu
- je ukončena stavem PK oběti
Podmínky RDM:
Útočník musí mít logický a konzistentní RP důvod vyplývající z příběhu nebo situace jeho postavy.
Příklad správného důvodu:Pomsta za RP událost, konfliktvzniklý v důsledku předchozích interakcí mezipostavami, ochrana vlastního života.
Příklad nesprávného důvodu: Útok na hráče z důvoduosobních preferencí mimo hru, nebo z touhy po „dobrém pocitu“.
Zákaz RDM na NPC: NPC mohou být použiti jako herní prvky nebo svědci, jejich zabíjení však nesmí být náhodné a bez příběhové logiky.
Passive RP
Obecné pravidlo pro Passive RP:
Passive RP označuje situace a lokace, kde je snížená nebo zcela zamezená možnost agresivní či konfliktové interakce mezi hráči. Hlavním účelem je umožnit hráčům věnovat se klidným herním interakcím a rozvíjení roleplayových příběhů.
Oblasti a pravidla Passive RP:
Sisika
V prostorách Sisiky platí plněhodnotný Passive RP režim. Jakákoli agresivní či konfliktová interakce je zde zakázána.
Města během IC denních hodin
Passive RP je aktivní v IC denních hodinách (během dne), tzn., že je potřeba reflektovat fear z „živého“ města, kde se pohybuje spousta místních a není radno tam vykonávat agresivní akce, tudíž v tento in game čas je zamezená možnost agresivní interakce mezi hráči.
Upřesnění: Co je v pořádku:
- bězný městský ruch, jako například, barové rvačky, pěstní souboje,
- verbální provokace apod.
Co je zamezeno: - ilegální akce: útoky na město či jedince nacházející se ve městě.
Města během IC nočních hodin
Passive RP ve městech je v noci vypnuté. Hráči, kteří nechtějí být přepadeni během IC nočních hodin, mají možnost: Schovat se do budov ve městě. Odjet z města do bezpečnějších oblastí. A nebo, zůstat a postavit se případné hrozbě čelem.
Rozlišení denních a nočních hodin:
Denní hodiny: Platí, když městské lampy nesvítí.
Noční hodiny: Platí, když městské lampy svítí. Passive RP –
NPC: Hráči mohou interagovat s NPC (postavy řízené hrou) za použití příkazu /do k jejich ztvárnění jako svědků. NPC mohou být použiti jako svědci událostí, pokud je to podpořeno vhodným RP kontextem.
Ordinace doktora
V prostorách ordinace doktora je zakázáno:
- Unášet hráče, který je v PK stavu
- Lootit hráče, který je v PK stavu
Platí pro všechny sféry – sheriff, ilegál, legál, neutrál.